სასწავლო წლის დასაწყისში კლასში მერიცხება 20 მოსწავლე.11ბიჭი და 9 გოგო.
ჩემი მუშაობა ემყარებოდა ზოგადი განათლების
ეროვნულ მიზნებს და მიმართული იყო მოსწავლეების გონებრივი, სოციალური და სულიერი
განვითარებისაკენ.
ყველა ბავშვი უნიკალურია. ისინი ერთმანეთისაგან ნიჭითა და
შესაძლებლობებით განსხვავდებიან. ამიტომ ვცდილობდი მათში ძლიერი მხარეების
აღმოჩენას და მისი გამოვლენისათვის საჭირო პირობების შექმნას.
სასწავლო პროცესის ხარიხიანად წარმართვისათვის
უდიდესი მნიშვნელობა აქვს დისციპლინას. ამიტომ მოსწავლეებთან ერთად შევიმუშავე
ქცევის წესები და გამოვაკარი თვალსაჩინო ადგილას. მიუხედავად ამისა, მოსწავლეთა
გარკვეეულ კატეგორიას ხშირად სჭირდებოდა ამ წესების შეხსენება.
ვცდილიბდი
მოსწავლეებს გაეთავისებინათ ცნება – თანაკლასელი, რათა თავიდანვე ამეცილებინა ურთიერთობისას
კონფლიქტები. ხშირად ვუმეორებდი: ,,მოექეცი ისე სხვას, როგორც შენ გინდა
მოგექცნენ.“ვატარებდი საუბრებს დისკუსიის ფორმატით, იმიტირებული თამაშებით.
ზოგადად, დაწყებითი კლასის მოსწავლეთათვის
სირთულეს წარმოადგენს ყურადღების კონცენტრირება. ამ მხრივ გამონაკლისს არ
წარმოადგენს ჩემი კლასიც. მოსწავლეებს –სანდრო ჯოჯუას,ლუკა
ბიჩინაშვილს,მარიამ ვარსიმიშვილს,ელენე სავინას,კახი
კვესელავას,ლუკა ბიჩინაშვილს, უჭირთ ყურადღების
მობილიზება. ეს რასაკვირველია აისახება სწავლაზეც. მათ შესწევთ აქტივობების
შესრულების უნარი, მაგრამ იმისათვის, რომ ჩვევაში გადაეზარდოთ, სჭირდებათ დიდი
ძალისხმევა.
ქართულ ენაში კლასის ყველა მოსწავლემ შეძლო სტანდარტის შესაბამისად დაკმაყოფილება. მათ შეუძliaT mcire zomis teqstis wakiTxva,
Sinaarsis
გაგება, მოსმენილთან დაკავშირებით კითხვებზე პაsuxis gacema, sxvis
mier dawyebuli kiTxvis გაგრძელება. ქართულ ენაში სტანდარტის მოთხოვნები
წარმატებით აითვისეს მოსწავლეებმა: სესილი
ფრუიძემ,კონსტანტინე ნევსკმა,ალექსანდრე ალადაშვილმა ,მარიამ
ბეშკენაძემ. ანდრია დავითულიანმა,გური დავითულიანმა. გაკვეთილზე ვიწყებ ფონეტიკურ და
ლექსიკურ სავარჯიშოებს, ნახატებს ლექსის შესადგენად.
მათემატიკაში მოსწავლეები
კითხულობენ ,,ერთნიშნა“ რიცხვებს, ასახელებენ მათ წინა და მომდევნო რიცხვებს.SeuZliaT aTis
farglebSi mimateba-gamokleba.
ამოიცნობენ გეომეტრიულ ფიგურებს, ახდენენ მათ კლასიფიკაციას. მათემატიკაში სტანდარტის მოთხოვნები წარმატებით აითვისეს შემდეგმა მოსწავლეებმა: მოსწავლეებმა:
ნატალია მარგებაზემ,კონსტანტინე ნევსკმა,სესილი
ფრუიძემ,მარიამ ბეშკენაძემ,გური დავითულიანმა
დავალების ინსტრუქციაში გარკვევა უჭირთ
ლუკა ბიჩინაშვილს,ელელნე სავინას,მარიამ
ვარსიმიშვილს იმისათვის, რომ აღმოვფხვრა ეს
პრობლემა, მათთან დამატებით ვმუშაობ ინდივიდუალურად გახანგრძლივებულში.
ბუნებისმეტყველებაში მოსწავლეებს შეუძლიათ საყოfacxovrebo da
saswavlo, piradi higienis nivTeბის დასახელება, საგნების შედარება ზომის სიმაღლის
მიხედვით,განმარტავენ ქუჩაში მოძრაობის wesebis amsaxvel
pirobiT niSnebs. Akvirdebian dRisa da Ramis cas, aRweren mzes, mTvares,
var-skvlavebs, cisartyelas.
ბუნებისმეტყველებაში სტანდარტის მოთხოვნებს
აკმაყოფილებს ყველა მოსწავლე.
სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში მოსწავლეები იყენებენ სხვადსხვა ტიპის
ხაზს, ქმნიან მარტივ ორნამენტებს; ხელოვნური მასალით ქმნიან აპლიკაციებს. ხატავენ
წელიწადის დროებს დამახასიათებელი მოვლენებით. აღწერენ და გამოხატავენ
შთაბეჭდილებას თანაკლასელის მიერ წარმოდგენილ ნამუშევარზე. განარჩევენ ძირითად da Sedgenil ferebs.
სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში სტანდარტის
მოთხოვნები დამაკმაყოფილებლად აითვისა ყველა მოსწავლემ.
No comments:
Post a Comment