დამრიგებლის წლიური ანგარიში

    

  ჩემი მუშაობა ემყარებოდა ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებს და მიმართული იყო მოსწავლეების გონებრივი, სოციალური და სულიერი განვითარებისკენ.
    2015-2016 სასწავლო წელს მივიღე პირველი კლასი. 6 წლის ასაკი სწორედ ის ხანაა, როდესაც ბავშვი გარდამავალ მდგომარეობაში იმყოფება. პირველი კლასელისათვის სკოლა არის სრულიად სხვა გარემო, რომელსაც უნდა შეეგიოს.
   მოსწავლეები და მათი მშობლები დაესწრნენ  სწავლის  დაწყებისადმი მიძღვნილ ღონისძიებას.სასწავლო წლის დასაწყისში ჩავატარე მშობელთა კრება და  გავაცანი შინაგანაწესი, სასწავლო გეგმა და მოსწავლის ქცევის წესები. ავუხსენი მათ, რომ ეს წესები ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა დისციპლინისა და უსაფრთხო სასწავლო გარემოს დამკვიდრებას.    ჩემი მუშაობა ემყარებოდა ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებს და მიმართული იყო მოსწავლეების გონებრივი, სოციალური და სულიერი განვითარებისაკენ. საჭიროა თითოეული მოსწავლის სასწავლო პროცესში ინტეგრაცია. ამისათვის დიდი მნიშვნელობა აქვს, თუ როგორ გარემოში იმყოფება იგი. ამიტომ ვცდილობდი შემექმნა კლასში მშვიდი, მოხერხებული სასწავლო გარემო, სადაც მოსწავლე იგრძნობდა მასწავლებლისა და თანაკლასელების მხარდაჭერას. ყველა ბავშვი უნიკალურია. ისინი ერთმანეთისაგან ნიჭითა და შესაძლებლობებით განსხვავდებიან. ამიტომ ვცდილობდი მათში ძლიერი მხარეების აღმოჩენას და მისი გამოვლენისათვის საჭირო პირობების შექმნას.
          ვცდილობდი მოსწავლეებს გაეთავისებინათ ცნებათანაკლასელი, რათა თავიდანვე ამეცილებინა ურთიერთობისას კონფლიქტები. ხშირად ვუმეორებდი: ,,მოექეცი ისე სხვას, როგორც შენ გინდა  მოგექცნენ. ვატარებდი საუბრებს დისკუსიის ფორმატით, იმიტირებული თამაშებით.
      მოსწავლეებთან ერთად შევიმუშავე ქცევის წესები და გამოვაკარი თვალსაჩინო ადგილას. გავმართე დისკუსია, თუ რატომ არის საჭირო ამ წესების დაცვა. შევადგინე მორიგეობის სია, რითაც მოსწავლეები უზრუნველყოფენ ოთახის სანიტარულ-ჰიგიენური პირობების დაცვას, სასკოლო ინვენტარის გაფრთხილებას.   ბავშვები გაითავისებენ, რომ სკოლა მათი საკუთრებაა.
    სწავლის ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით  პერიოდულად ვესწრებოდი ინგლისური ენისა და რუსული ენის გაკვეთილებს და ვაანალიზებდი. თვის ბოლოსყველა მოსწავლეზე, მასწავლებელთან ერთად ვაკეთებდი კომენტარს. ვხვდებოდი მშობლებს ინდივიდუალურად და განვიხილავდი მათი შვილების აკადემიურ მოსწრებასა და ყოფაქცევის საკითხებს. ამით ხელს ვუწყობდი თითოეული მშობლის სასწავლო პროცესში ჩართვას. მშობელი სისტემატიურად ინფორმირებული იყო შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების შესახებ. ვაცნობდი მათ, თუ რას ვგეგმავდი სემესტრის ან წლის განმავლობაში; რა ცოდნას მიიღებდა მოსწავლე, რა შედეგს უნდა მიაღწიოს სასწავლო წლის განმავლობაში. მშობელთან ერთად ვსახავდი პრობლემის გადაჭრის გზებს.
   ზოგადად, დაწყებითი კლასის მოსწავლეთათვის სირთულეს წარმოადგენს ყურადღების კონცენტრირება. ამ მხრივ გამონაკლისს არ წარმოადგენს ჩემი კლასიც. მოსწავლეებს –    სანდრო ჯოჯუას,ნიკო ქოიავას,ნატალია მარგებაძეს,კახი კვესელავას,ლიკა ბიჩინაშვილს   უჭირთ ყურადღების მობილიზება. ეს რასაკვირველია აისახება სწავლაზეც. მათ შესწევთ აქტივობების შესრულების უნარი, მაგრამ იმისათვის, რომ ჩვევაში გადაეზარდოთ, სჭირდებათ დიდი ძალისხმევა.
         სემესტრის განმავლობაში მოსწავლეები აქტიურად იყვნენ ჩართული სასწავლო პროცესში.
    მოსწავლეთა პიროვნული და სოციალური განვითარების მიზნით კვირაში ერთხელ ვატარებდი სადამრიგებლო საათს. სადამრიგებლო საათი აყალიბებს და ქმნის მასწავლებელსა და მოსწავლეებს შორის პატივისცემის ატმოსფეროს. განვიხილავდი მოსწავლეთათვის მნიშვნელოვან და საინტერესო საკითხებს. ვსაუბრობდით ეტიკეტზე,მოსწავლის უნარ-ჩვევებზე,ჰიგიენაზე და .. მოსწავლეებში ლიტერატურისადმი ინტერესის გაღვივების მიზნით ვუკითხავდი სხვადასხვა დიდაქტიკურ ზღაპრებს, ვსაუბრობდითმორალზე. ბავშვები ხალისით ხატავდნენ გმირებს და საუბრობდნენ მათ დადებითდა უარყოფით თვისებებზე.
            20 თებერვალს  ჩავატარე ღია გაკვეთილი მათემატიკაში -„ ღაპრული ქალაქი მათემატიკა“. გაკვეთილის თემა იყო  შემაჯამებელი. მიზანი - განვლილი მასალის გამეორება, ლოგიკური მსჯელობის განვითარება.
      ინგლისურის პედაგოგთან -თიკო ბოჭორიშვილთან ერთად ჩავატარეთ ინტეგრირებული გაკვეთილი - „სათამაშოების მაღაზია“ (მათემატიკა&ინგლისური)
    27 დეკემბერს ჩავატარე საახალწლო ღონისძიება, სახელწოდებით  „  საახალწლო ზღაპარი“  ღონისძიების მიზანი იყო მოსწავლეებისათვის შემოქმედებითი დასოციალური უნარ-ჩვევების განვითარება.
      
        II semestrSi kvlav ganvagrZe Cemi sadamrigeblo muSaoba, romelic mimarTuli iyo moswavleTa gonebrivi, socialuri da  sulieri ganviTarebisaken.
 semestris ganmavlobaSi vTanamromlobdi rogorc mSoblebTan, aseve pedagogebTan.mSoblebTan mqonda,rogorc saerTo,aseve individualuri Sexvedrebi.veswrebodi inglisuri enis gakveTilebs.vaanalizebdi, viniSnavdi TiToeuli moswavlis xarvezs da  Semdeg vacnobdi mSobels. amgvari TanamSromlobiT garkveuli progresi SeiniSneboda.
   kviraSi erTxel vatarebdi sadamrigeblo saaTs. Cavatare gakveTili Temaze:”sagzao niSnebi” da moZraobis usafrTxoeba. bavSvebma aRniSnes da daasabuTes, Tu risTvisaa saWiro sagzao niSnebi. daasaxeles transpotis saxeobebi. P
   moswavleTa Soris patriotuli cnobierebis amaRlebis mizniT Cavatare gakveTili Temaze: “ gviyvardes samSoblo”, romlis mizanic iyo moswavleebSi  erovnulobis pozitiuri damokidebulebis Camoyalibeba,  .moswavleebSi jansaRi cxovrebis wesis Camoyalibebis mizniT Cavatare gakveTili Temaze: “avadmyofobis gavrcelebis wyaroebi”. M    
 E imisaTvis,rom bavSvebma sworad aRiqvan esa Tu is musika, SeZlon musikis dakavSireba cxovrebiseul movlenebTan,Cavatare gakveTili Temaze:“musika Cvens cxovrebaSi”. patarebs movasmenine ramodenime kompozicia,ris fonzec maT daxates warmosaxviTi naxati am Temis irgvliv.
   Cveni Semdegi Tema iyo “Teatri da bavSvebi”. bevri visaubreT kulturul da zneobriv ganviTarebaze.imisaTvis,rom gakveTili ufro saintereso yofiliyo slaidis gamoyenebiT,vuCvene speqtakli “fifqia da Svidi juja”,romelsac sabavSvo Teatris dasi asrulebda. bavSvebma daasaxeles da furcelze “gaacocxles” maTTvis sayvareli personaJebi. A aseve wlis bolos  ganvaxorcieleT proeqti “rodis varT kargebi”romlis mizanic iyo gvepova erTmaneTSi naTeli ferebi da ukeT dagvenaxa erTmaneTi “megobruli Tvalis “gareSe,realurad.
2016წლის 3 ივნისს ჩავატარე ღია გაკვეტილი ქართულ ენასა და ლიტერატურაში ,რომელიც საფინალო .შემაჯამებელი ხასიათის გახლდად.გაკვეთილის მიზანი იყო განვლილი ცოდნის გამყარება დამოწყენილი ღრუბლის გაღიმება
მოსწავლეებმა კარგად გაართვეს თავი დაკისრებულ მოვალეობბს და დაიმსახურეს   „საგზურიმეორე კლასში.გაკვეთილის ბოლოს ისინი დავაჯილდოვეთსაპატიო პირველკლასელისაღმნიშვნელი და დამადასტურებელი სიგელით.

wlis bolos  I  klasis moswavleebma monawileoba miiRes saskolo RonisZiebaSi,romelic “axmetelis” TeatrSi gaimarTa. warvadgineT „ყვავილების დღესასწაული“  bavSvebma warmoaCines TavianTiSemoqmedebiTi unari.








No comments:

Post a Comment